loading...

اجاره آپارتمان مبله در تهران

توريسم و گردشگري

بازدید : 273
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بقعه مباركه امام زاده داوود در ميان دره اي سرسبز در نزديكي شهر تهران واقع شده است. دو نظريه مختلف در مورد نسب امام زاده داوود وجود دارد. در كل و بر اساس هر دوي اين نظريه ها، ايشان نسل يازدهم امام حسن مجتبي (ع) مي باشند. چندين امام زاده ديگر نيز در دره هاي نزديك آن جا وجود دارد كه طبق گفته ساكنين محلي متعلق به پدر و برادران ايشان مي باشد. با توجه به مدارك تاريخي، امام زاده داوود به همراه با امام رضا (ع) امام هشتم شيعيان و برخي ديگر از اقوامش، به ايران سفر نموده و به شهادت رسيدند.



بازدید : 278
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

همانطور كه مستحضريد، روزه در ماه مبارك رمضان از تكاليف و واجبات دين مبين اسلام است. با توجه به اهميت بالاي روزه، كسي كه مسافر است از انجام اين تكليف الهي معاف است و مسافر مي‌تواند بعد از اينكه از سفر بازگشت قضاي روزه را به جا آورد. آيا مسافرت در ماه رمضان اشكال دارد؟ حكم سفر زيارتي در ماه رمضان چيست؟ لازم به ذكر است كه بگوييم روزه در سفر داراي احكامي است كه در ادامه آن‌ها را مرور مي‌كنيم.

بيشتر بخوانيد

بازدید : 265
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

امروزه با صنعتي‌تر شدن جامعه و گسترش شديد آلودگي هوا در شهرها و كلان شهرها، بيش از گذشته احساس مي‌شود كه بايد از زندگي شهري و هياهوي آن دور شد و به طبيعت پاك ييلاقات و روستاها پناه آورد. در طبيعت با آسودگي وفراغ بال مي‌توان به تماشاي آسمان و زيبايي‌هاي پيراموني پرداخت و در هواي پاكش نفس كشيد. براي تعطيلات بد نيست با مناطق روستايي و ييلاقي اطراف تهران و طريقه دسترسي به آن‌ها آشنا شويم. در نوشتار

بيشتر بخوانيد

بازدید : 260
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آيا خانم‌هاي باردار مي‌توانند به مسافرت بروند؟ آيا سفر رفتن براي مادر و جنين داخل شكمش مشكلي به وجود نمي‌آورد؟ اگر خانم باردار براي رفتن به سفر مشكلي نداشته باشد، چه كارهايي انجام دهد تا سفر بي خطر و امني داشته باشد؟ براي پاسخ به اين سئوالات و جهت رفع ابهامات، سعي برآن شده تا با ارائه اين مطلب، بتوانيم راه‌هاي حفظ سلامت مادر و جنين را در مسافرت براي شما بازگو نماييم.

بيشتر بخوانيد

بازدید : 324
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

يكي از جذاب‌ترين و زيباترين چشم‌اندازهاي ممكن، تماشاي ابرهاي آسمان و خورشيد از فاصله‌ي نزديك است كه لذتش وصف نشدني مي‌باشد. اگر از ارتفاع ۳۸۵۰ متري از سطح دريا به زمين و يا آسمان بنگريم، همه چيز متفاوت خواهد بود؛ اما خب رفتن به اين ارتفاعات براي غالب افراد بسيار دشوار است و اين تصور وجود دارد كه فقط افراد ماهر در صخره‌نوردي و كوه‌نوردي مي‌توانند از اين لذت فوق‌العاده بهره‌مند شوند؛ اما مهندسين با اختراع تله‌كابين كاري كردند تا افراد بيشتري بتوانند از اين چشم‌انداز شگفت‌انگيز استفاده كنند. منظور از تله‌كابين، اتاقك‌هاي ايمن و استانداردي است كه با استفاده يك كابل بسيار بلند و محكم، به دل كوه مي‌روند و مسافران را به ارتفاعات بسيار زياد مي‌برند. در اين مقاله قصد داريم تا يكي از مشهورترين تله‌كابين‌هاي موجود در تهران يعني تله‌كابين توچال را برايتان بيشتر معرفيم كنيم.

بيشتر بخوانيد

بازدید : 248
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كشور ما با داشتن آثار تاريخي متعدد و بسيار قديمي يكي از پر جاذبه‌ترين كشورهاي قاره آسيا به‌شمار مي‌آيد هرساله ميزبان گردشگران خارجي زيادي است. جاذبه‌هاي موجود در ايران يا تاريخي هستند و يا طبيعي. همچنني مي‌توانند آميخته‌اي از اين دو باشند مانند قلعه رودخان در گيلان. در اين مقاله قصد داريم يكي از جاذبه‌هاي تاريخي مهم كشورمان را بيشتر برايتان معرفي كنيم. جاذبه‌اي كه در شهر زيبا و سنتي كاشان قرار دارد و گردشگران داخلي و خارجي پرشماري را به سمت خود جذب مي‌كند.

بيشتر بخوانيد

بازدید : 236
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در گزارش انجمن جهاني اقتصاد در سال ۲۰۱۷، كشورها بر مبناي كيفيت زير ساخت هاي خدمات توريستي، ظرفيت كشورها براي ميزباني تعداد زيادي توريست و نيز توانايي يك ميزباني بسيار عالي، تعداد هتل ها به ازاي هر نفر، وجود شركت هاي كرايه ماشين و حتي تعداد دستگاه هاي خود پرداز به ازاي هر فرد بزرگسال رتبه بندي گرديدند. در ذيل به برترين كشورها بر اساس اين رتبه بندي اشاره خواهيم نمود.

بيشتر بخوانيد

بازدید : 251
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شهر زيباي ماسوله در استان گيلان واقع شده است. اين شهر در بخش سردار جنگل فومن، ۶۰ كيلومتري شهر رشت، ۳۶ كيلومتري شهر فومن و ۲۰ كيلومتري شهر ماكلوان واقع شده است. در تمامي ماه ‌هاي سال، ماسوله ميزبان گردشگران داخلي و خارجي زيادي مي باشد؛ خواه زمستاني پر از برف و باران باشد يا تابستاني گرم و مرطوب.

بيشتر بخوانيد

بازدید : 246
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

منابع و اسناد تاريخي به‌جا مانده از ساليان پيش حكايت از احداث اين بنا در زمان محمد شاه قاجار دارد و وي براي تفريح و شكار به ساختمان كاخ كه در واقع شكارگاه آن بوده است مي‌رفته است. باغ فردوس به علت عدم رسيدگي و سست بودن افراد در نگهداري از آن بارها تا مرز ويراني پيش رفته است، اين روند ادامه داشت تا اينكه در حدود سال ۳۶ شمسي يعني حدود ۶۰ سال پيش، دربار شاه اين مكان را از شهرداري وقت خريده و تصميم به برگزاري جشن‌هاي فرهنگي و هنري در آن نمود، به همين منظور مرمت و بازسازي آن آغاز شد و اين امر خطير به سازمان راديو و تلويزيون وقت سپرده شد.

بيشتر بخوانيد

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 105
  • بازدید کلی : 12138
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه